IMG_4376

Till upplevelsernas lov!

Jag älskar att bo i Göteborg! Det är kallt och ruskigt och kan börja regna när som helst, jag vet, men det är ju trots allt april. Jag har aprilcyklat upp och ner för Ängöleden i Kalmar många gånger under mina yngre år, och den isande kalla vinden som tränger upp från Kalmarsunds mörka djup och ända in i märgen är härdande. Jag står ut med kalla vindar.

Men det är ju så fantastiskt fint att ha tillgång till ett så underbart stort utbud av saker att göra. I helgen ska jag gå på göteborgsderby till helgen, mellan Örgryte och GAIS i superettan. So much fun. Som fotbollsromantiker älskar jag hur supportrar till klubbar som för tillfället inte är så framgångsrika håller fast vid sitt lag. Ungefär så är ju fallet med både Örgryte och GAIS, och det märks verkligen i mina nybildade göteborgska bekantskapskretsar att det finns dedikerade öisare och gaisare som brinner för sina lag trots att det mest varit motgångar de senaste åren.

Nog om fotbollsromantik för nu, tror jag.

Och i söndags var jag på Pustervik och såg en fantastisk konsert med Seattle-artisten Damien Jurado. Jag började lyssna på Jurados musik under gymnasietiden, och sedan dess har jag blivit mer och mer förtjust. Jag trodde emellertid inte att han hade fått ett särskilt stort genombrott i Sverige, men sedan jag flyttade till Göteborg och fick upp ögonen (och öronen) för musikklubben Woody West så har jag insett att han visst har sina fans även här. Och i söndags fylldes Pusterviks största lokal upp rejält och Damien och hans otroliga band var fenomenalt bra.

Gå på konserter, gå på evenemang. Gör det! Gör det! Gör det!

Kommentera

