Ensamt med för mycket ”egenstudier”

studera på universitet, ensamt
Njuter av våren. Inget konstigt alls.

Att plugga på högskola/universitet kan vara ensamt ibland. Särskilt när man läser fristående kurser som jag gör. Det tar tid att lära känna folk, särskilt om man är ”inflyttad” som många är. Så när det kommer såna där perioder under pluggtiden när man inte har några föreläsningar och mest ska läsa och skriva på egen hand kryper det i kroppen på mig. Och energin dalar.

De senaste veckorna på Medie- och kommunikationsvetenskapen har varit precis så MEN som ”tur” är jobbar jag parallellt med en B-uppsats i svenskan. Det har hållt motivationen på en anständig nivå.

För det går ju inte alltid som på räls (det vet alla som åkt ett SJ-tåg) men man får acceptera dippen och tänka att man vilar sig i form eller något. Och nu är jag sjuuuuuukt utvilad 😘 

Hur gör ni när dippen kommer? För det är väl inte bara jag som känner så här ibland, eller?

/Jessica 

Kommentera

