Hitta dina tillfällen

Ja, som rubriken lyder har livets alla bestyr kommit emellan både plugg och bloggande och gud vet vad. Missförstå mig rätt, dessa bestyr har i allra högsta grad varit trevliga. Det har bara blivit till bekostnad på plugget och andra mer eller mindre viktiga saker.

Har på sistone till exempel firat killens födelsedag på hotell, varit hos familjen i Uppsala, åkt skidor (och till följd av det spenderat tid på akuten…) osv osv osv. Har fått hitta tid till att plugga där emellan. På hotellsviten (sämre kan man ju ha det), på spårvagnen, i soffan hemma i mitt barndomshem, på tåget till och från Uppsala, i skidliften och närhelst tillfällen har getts.

Men det är ju det som är så skönt och befriande med att plugga: att man kan göra det var som helst. Du är många dagar inte uppbunden till en viss plats eller tid, utan du kan befinna dig i princip var som helst och ändå få det att funka. Det är jag tacksam över i dessa livets-alla-bestyr-tider. I skrivande stund är jag faktiskt ÅTER på väg till Uppsala, för att på söndag flyga till New York City för en veckas semester såhär mitt i grupparbetes- och tentaperioder. Kanske inte supertajmat, men kurslitteraturen är självfallet med och det kommer lösa sig rätt bra. Som sagt: det gäller bara att hitta sina tillfällen.

(Som typ i skidbacken, när jag i liften bad min kille förhöra mig på lite begrepp – hur bra som helst!)

12899437_10153750175138509_1708995801_o

Kommentera

