IMG_1239

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana

Jag behöver erkänna en sak.

 

Jag har snattat vin en gång.

 

Det skäms jag för.

 

Men himmel, vad det var skönt att få det ur systemet.

 

Jo, jag var på SM i ordvitsar igår. Det var otroligt fånigt, hysteriskt töntigt, smärtfyllt pinsamt… och alldeles, alldeles underbart. Bio Roy var fullsatt, och det blev en upplevelse som kommer att ta sin tid att smälta. Men jag ska inte orda för mycket om det här. För den allmänna folkhälsans skull är det nog bäst att förse merparten av vad som sades därinne med utegångsförbud. Men vem vet, plötsligt och utan förvarning slipper säkert någon demon ur mig. Det får framtiden utvitsa.

 

Jag hade nog tänkt att jag skulle blogga rätt mycket om min utbildning. Det kunde ju vara gött att få en lite mer informell kanal där jag kan vädra mina tankar om intressanta delar av kurserna. Tänkte jag. Men det visade sig att det tar emot lite att sätta sig och smattra ner ytterligare meningar om precis de ämnen som man läser och skriver och ältar hela dagarna. Tänka sig va? Det hade åtminstone inte jag trott. Nåväl, jag ska nog hitta energi till att kladda ner lite befriande slutsatslösa resonemang även kring Språkbruk i arbetslivet vad det lider.

 

Musiktips kommer jag knappast kunna hålla mig undan att skjuta in här och var. Det behöver jag kanske inte ens säga, det har ni redan märkt. Den här veckan måste jag tipsa om Basia Bulat och hennes nysläppta skiva Good Advice. I vanliga fall när jag blir tipsad om en artist brukar jag föredra att lyssna på hens musik i så kronologisk ordning som möjligt. Men rekommendationerna från omvärlden – plus två fenomenala singlar – gjorde att jag struntade i allt och dök med huvudet före rakt in i Good Advice, som är Bulats fjärde skiva. Och den är otroligt bra. Bulat är en kanadensisk sångerska med en magnifik röst, och Good Advice har producerats av en av de allra bästa på andra sidan Atlanten: Jim James från My Morning Jacket (nej, det ÄR inte han med Jonestownmassakern, han hette Jim Jones). 10 låtar med en sammanhållen och tight ljudbild, och alla är bra. Men Infamous sticker ut. Fortfarande, efter hundraelva lyssningar, sticker den ut.

 

Släpp fångarne loss!!! osv osv. Bilden ovan skickade pappa från Kalmar i måndags. Jag vet, vädret kommer hinna vända både en och tre gånger innan det blir maj, men det är ju därför blommorna är ett så fint vårtecken. Har de väl kommit upp så kommer de ju att stå där även om det blir regnigt och kallt imorgon. Typ så. Heja krokusar!

Kommentera

