Satsa allt du har!

Mikaela Laurén
COOLA KATTER? Boxaren Mikaela Laurén och mitt röda nylle.
Mitt i alla inlägg om plugg och föreläsningar kommer nu något helt annat. I dag är det nämligen den internationella kvinnodagen (surprise!) och jag ville passa på att lyfta fram kvinnor som går emot konventioner.

Jag har boxats. Lite så där mellan plugg, barn och jobb. Och just inom boxningen finns många coola kvinnor. Nu när jag inte längre vevar i ringen får jag följa dessa på håll, via bloggar och Facebook. En av dessa är broffsboxaren Mikaela Laurén, som har fem världsmästartitlar runt midjan. Jag sparrade några gånger med henne och fick smaka på både läder och järn. Hon är en av de där kämparna, som skiter i hatarna och om ingen sponsrar hennes matcher fixar hon det själv. Nu har hon efter 40 år fyllda fått ett av de största boxningsstallen bakom sig. Hon provocerar establisemanget och hörs och syns och satsar allt hon har. En bra egenskap att ha – även inom studierna.

Här är andra coola katter från boxningen: Anna Laurell, Åsa Sandell och  Klara Svensson.

/Jessica

 

 

Kommentera

