Så pluggar du smartast 

PLUGGPANIK? Tänk som din föreläsare och försök hitta det viktigaste.
Kaxig rubrik, jag vet, men jag kan tyvärr inte ge dig några ”superknep” – däremot fem enkla tips som du faktiskt kommer ganska långt på.

  1. Gå på föreläsningarna. Det är det absolut viktigaste. Även om du är trött och seg. Gå.
  2. Nöt igenom gamla tentor. Finns det inga på skolans sajt, gå till institutionen och fråga.
  3. Gå med i en Facebook-grupp för din kurs. Alltid bra att kunna slänga ut frågor där.
  4. Leta efter ”the big picture”. Gå ihop och spåna, boka grupprum om ni är seriösa.
  5. Utgår från föreläsningarna. När du tragglar kurslitteraturen, fokusera på vad som har tagits upp på föreläsningarna. Strunta fräckt i resten.

Det här funkar för mig, ska jag tillägga. Kan se helt annorlunda ut för just dig men jag hoppas det ger någon hjälp!

/Jessica

Kommentera

