Spelning7

Spelning efter spelning

Kultur och musik är viktiga ingredienser för att beskriva Göteborg som stad. Häromveckan blev det två spelningar för min del, en på torsdagen och en på lördagen. På torsdagen var vi några vänner på eventet ”Brooklyn Sound Tour” på Pustervik. Det var kul som alltid (jag gillar verkligen Pustervik) och speciellt då det var olika band som spelade. Tre band hade spelningar: Pale Honey från Göteborg, Syvia från Brooklyn och Niki & The Dove från Stockholm. Det var verkligen en jättetrevlig kväll i härligt sällskap och med bra musik!

På lördagen spelade en nära vän och hans band på Sticky Fingers, med Emergenza-festivalen. Min bror och jag kunde konstatera att det inte var vår typ av musik denna kväll, men till sist kom det vi hade väntat på. Det var riktigt kul med lite svensk punk som framfördes av bandet Fabriken. Jag beundrar folk som vågar satsa på sin grej och det de gillar mest.

 

 

 

 

Det var längesedan jag gick på spelningar, för att vara ärlig, och i torsdags insåg jag hur underbart det är. Så nästa tillfälle blir den 18:e mars då Sabina Ddumba kommer till Pustervik. Jag köpte biljetter igår (Yay!).

Jag önskar er alla redan nu en trevlig helg!

/Maria

Kommentera

