Myten om ”studentlivet”

Ja, det är en myt. Eller i allafall en seglivad klyscha. Kolla här:

För typ tio år sen levde jag det klassiska studentlivet: bodde på 15 kvadrat i korridor, satte hänglås på mitt kylskåp och pinades på insparken. Och jag hatade det. Fast det insåg jag inte då. 

I dag bor jag på 71 kvadratmeter med min kille och dotter, läser fristående kurser här på Göteborgs universitet och maxar med 45 poäng i vår. Och stortrivs! Ett liv så långt bort från myten om studentlivet man kan komma. För jag var inte redo att plugga då.

Nej, MIN rätta ålder är nu – som trettio någonting. Jag lever MITT studentliv. Gott så.

/Jessica

kaffe
Dricka kaffe ur finkopp med fat OCH ha tulpaner hemma. Grova vuxenpoäng.

2 thoughts on “Myten om ”studentlivet”

Kommentera

