Allmänt och blandat

Hej hopp! hoppas ni njuter av det ångestblandade semi-jullovet som är studentens lott. Jag ska bl a skriva ett arbete om mod som personlighetsdrag, vilket är grymt intressant, men allt ursprungligen intressant skolarbete blir lätt ett grått moln som hänger över en och droppar obehagligt – ni vet hur det är. Jag tror på att försöka strukturera upp ledig vs oledig tid. T ex kanske det inte är så farligt att plugga i mellandagarna om en känt sig helt ledig och lös på julafton och juldagen.

Mitt paper om mod ledde mig till Konstbiblioteket på HDK – alltid gött att hamna på nya institutioner. HDK är så gammalt och vackert och redan utanför märker man the artsy atmosphere.

IMG_2350

Bara cyklarna är mer personliga och coola! Mugghållare på denna t ex.

IMG_2351

Klassiskt clean.

IMG_2354

Cyklar är kung.

IMG_2368

Tycker i alla fall jag.

IMG_2353

Älskar att det är såhär konstnärligt oklar kategorisering på själva biblan också.

IMG_2366

Var återigen på mysmeckat Liseberg i helgen! Jag, Clémence och Damien. De lärde mig ett franskt kortspel. När bilden togs posade alla fint, men så kollade Damien på Clems kort, hence the chockstämning. Clémence skriver för Letters to Gothenburg, en riktig pärla! På psykologen stöter man på extremt få utbytesstudenter, men jag tycker det är så roligt när jag träffar dem på annat håll. Om de är trevliga och så.

Önskar er alla en svingod jul och hoppas vi ses kring raketerna och tolvslaget i Götet!

Kommentera

