Blog21

Lyckofredag och Tilde de Paula

Denna vecka har varit väldigt intensiv med många inlämningar och timmar tillägnade på universitetet. Men ett steg närmre målet. Så efter sista seminarium behövde jag åka ner till centrum för lite shopping och för att träffa min bror. Lunch och att gå runt i affärer brukar vara min ”treat” när det varit mycket i det sista.

Eftermiddagen startade på bästa sätt. Vi möttes upp på Akademibokhandeln och såg att Per Moberg skulle komma för att signera böcker. Vi tänkte, heeeelt perfekt, vi ska ju ändå köpa hans nya kokbok till mamma och pappa i julklapp. Så det blir en liten extra detalj i årets kokbok. Sedan, i kön, ser jag att även Tilde de Paula Eby skulle komma. Jag tänkte, oh my God, det kan inte bli bättre. Vi gick iväg på lunch på Condeco för att sedan komma tillbaka till Akademibokhandeln. Det var i alla fall en väldigt mysig lunch tillsammans med broshan. Vi gick efter en stund tillbaka dit signeringen höll på, med ganska mycket förväntan.

Blog20

Det var inte så mycket folk kvar då vi kom, vilket var toppen eftersom det inte var så stressigt. Jag fick möjligheten att hälsa på Tilde, ta kort tillsammans och få prata ett tag. Hon är lika vacker och fantastisk i verkligheten, jag lovar. Jag vet att hon är väldigt personlig offentligt, men jag blev smått förvånad hur naturligt och ”vanligt” det kändes att prata med Tilde. På något sätt kändes det inte som att det var första gången vi möttes, men det kan väl bero på att vi båda är ganska sociala och öppna. Jag visste inte helt vad jag skulle ta mig till, och blev helt överrumplad av glädje. Jag fick en kram och en fin text med signatur i boken ”Tiden läker inga sår”, som jag skall läsa med glädje. Tilde de Paula Eby är en jordnära och mycket inspirerande kvinna, och är från och med idag en ännu större förebild!

Blog21

Idag har jag fått energi och styrka från min bror men även från Tilde de Paula Eby, och det är inte varje dag det händer. Lycklig!

/Maria

Kommentera

