DSC_0702

Student-Jul!

Idag är det 1a advent!

Eftersom det är november och inte december, men ändå en ”juldag” förklarar jag härmed min jul öppnad!

Jag älskar jul. Inte bara jag, utan även min sambo och katten. Katten äter på alla julväxter och gömmer sig under julgranen. Vi har redan klätt en julgran, köpt en julstjärna-blomma och har en massa ljus. Det är verkligen fint att lysa upp överallt när det är så mörkt och kallt ute. Vi har till och med ett änglaspel med Mumin-motiv för att göra det lite roligare.

Julen får mig automatiskt att tänka på en riktigt bra tid i livet. Alla är glada och julen sänker sig som ett speciellt skimmer över allting.

Jag är för gammal för att köpa en julkalender, men likt en äkta ”växte upp på 90-talet” kommer jag självklart kolla på en repris av Sunes Jul (alternativt Mysteriet på Greveholm) på YouTube för att få in den äkta nostalgin.

Den 24e kommer jag däremot se fram emot att se Gina Dirawi tända ljuset och hoppas att hon inte tappar tändsticksasken och får panik eller annat elände som kan drabba en i julvärdspaniken – trots att det var 13 år sedan AW sa att han inte pallade längre…

/Tomas Nilsson

Kommentera

