Quirky quiz

Det är kul det här med att folk som pluggar olika grejer ju har lite olika kunskaper at the top of their mind. För ett tag sen var jag på en fest på Lindholmen med mestadels chalmerister, mestadels av arten teknisk fysik. Det bjöds upp till QUIZ, vilket ju är ljuvligt, med tema 90-tal. Här ingick en fråga om Hallandsåsen, som egentligen inte alls är en ås (OMG) utan en annan geologisk formation – vilken?!? Jag var i lag med några av de få icke-chalmeristerna, en annan psykare och en läkare. Vi räknade upp de geologiska formationer vi trodde vi kunde; berg. backe. kulle. rev? hög. tuva. Det var inget av dessa, utan rätt svar var HORST. Det glömmer jag banne mig aldrig. Vi tog igen de förlorade geolog-poängen när vi kunde alla Spice-namnen i Spice Girls. Det är också allmänbildning.

IMG_2310

Igår var jag på en annan tillställning där det var quiz, hurra! Wes Anderson-party, så quirky quiz och mat; grillad kyckling och äppelcider (Fantastic mr Fox) och bakelser typ exakt som de i Grand Budapest Hotel!

IMG_2315

The Royal Tenenbaums, en av Wes bästa tycker jag. Felix och Joel var båda Richie, så dubbel uppsättning bror/lover för moi/Margot i mitten.

ps. Om ni är intresserade av GU:s rätt unika FN Fellowship-praktik, så är det informationsmöte nu på onsdag!

 

Kommentera

