advent3

1:a advent

Go’kväll,

Nu var det söndag igen, och ny vecka närmar sig. Men det är inte vilken november-söndag som helst, utan första advent. Och jag är nog inte den enda som känner, ”äntligen”!

advent3

Just nu läser jag Statistisk Analys och veckorna är väldigt intensiva med mycket läsning och grupparbeten. Samtidigt har vi haft en del inlämningar för att förbereda oss inför slutarbetet i kursen och tema för masteruppsatsen. Jag gillar verkligen statistikkursen, över förväntan, och det kommer att vara en fördel då vi skall påbörja slutarbetet och masteruppsatsen. Kursen har fått oss att inse att statistik är ganska kul och mina vänner och jag kallar oss numera SPSS-geeks.

advent10

Det är spännande och jag gillar det jag gör, men det är självklart tidskrävande. Då är det underbart att julen är här. Vi har denna helg välkomnat julen och jag känner att ljusen och värmen som julen medför behövs just nu. Det ger i alla fall mig en positiv inställning, för jag älskar jul.

Helgen började med Black Friday och julshopping inför första advent. Och julpysslet har officiellt satt igång. Jag tror att många kan känna igen sig i att man som student får göra det bästa av situationen och pynta med det som man har eller kan komma åt till ett rimligt pris. Ett typs är att fynda i någon second hand-butik.

advent4 advent6

Adventshelgen inleds också med stormen Gorm som nu även dragit in över västkusen. Jag hoppas att det inte håller i sig allt för länge.

advent2

Jag hoppas att ni alla får en fin början på december, och glöm inte att varje juldag har något fint med sig!

/Maria

Kommentera

