Kunskap & Framtid

Hej!

Idag har jag varit med Göteborgs Universitet på Kunskap&Framtid på Svenska Mässan tillsammans med GUs representanter och studentambassadörer. Göteborgs Universitet är med på mässan från torsdag till lördag med en stor och representativ utställningsmonter. Här ger vi konkret information om utbudet på kurser och program, tips hur man skall gå tillväga för att komma in på önskad utbildning, och vi inspirerar om livet som student i Göteborg och vilka möjligheter det har gett oss.

Svenska Mässan4  Svenska Mässan7

Det var så kul att vara med som studentrepresentant och dela min erfarenhet som student på Göteborgs Universitet. Det var även fantastiskt att se så många unga människor som ville få information och tips inför framtiden!

Svenska Mässan6

Personligen gillar jag Göteborgs Universitet eftersom vi både får studentliv och stadsliv, samt dess mångfald då universitet samlar studenter från så många olika håll. Göteborgs Universitet har också hjälpt mig att utvecklas och nå mina mål, och som student på den statsvetenskapliga institutionen fortsätter jag att hitta mig själv.

Du kan även se vad som händer på mässan via Periscope: @GoteborgsUni. Till exempel kan du titta på vad studievägledare Sara Birgersson har för tips för mässor.

image2

Imorgon, lördag, är vi på plats igen från 10.00 till 16.00. Kom och få inspiration om hur du kan växa och bli du, som student på Göteborgs Universitet!

Vi ses!

/Maria

Kommentera

