Visdom x 2

Vissa dagar och datum är viktigare än andra; som bekant kretsar en stor del av en students (läs människa) vardag kring Helg och Den 25e. Snart är det både och! Personligen har jag en ohållbar bottom-up-inställning till min ekonomi, vilket innebär att jag tar månaden som den kommer och ser om det blir några ören över i slutet av månaden. Det blir det inte. Så jag längtar efter den 25e redan den 10e, från och med då står jag i kön på Willys och panik-för över pengar till mitt kort. Idag fick jag i alla fall min lönespecifikation och på den står alltid väl valda visdomsord. Av oklara skäl skickar lönekontoret med ett ordspråk, kanske för att en ska få perspektiv på livet innan besvikelse över för lite pengar sköljer över en. Månadens sanning: tala väl är gott, men göra gott är bättre. Jamen visst.

IMG_2214

Och på tal om klyschor hittade jag den här charmiga koppen hemma hos Alice när vi tentapeppade. #psykologerdrickerkaffe. Skulle bli hetast på psykologens studentkök om vi tog dit den. Om ni för övrigt pluggar i närheten av psykologiska institutionen (läs Campus Linné) så kom och ät lunch/fika på vårt café! Det är faktiskt världsklass, på grytorna, salladsbuffén, tryfflarna, smoothiesarna. Vi ses där!

Kommentera

