När jag försökte köpa styckdelar på nätet

Ända sen jag såg min idol Ika i rutan dansa i skelettoutfit, har jag också velat ha en. Så när höstens insparksfest på psyket bjöd på tema Under ytan såg jag min chans. Jag tänkte det kanske fanns prima begagnade skelettdräkter på Blocket:

IMG_2145

Men pga autocorrect fann jag mig själv sökandes på prima begagnade skelettdelar istället!!! Jag började svettas och tänka på vilken reklam som kommer dyka upp i min feed, inbjudan till suspekta communities, dejtingsajter med tveksamma fetischer… Jag släppte blocket och gick till hederliga Buttericks istället och jag kan varmt rekommendera deras suit om ni ska vara skelett, för då kan en gå på fest i sparkdräkt/one-piece med lufthål i ryggen. Funkar svinbra på dansgolvet.

IMG_2152

Dagen efter fest eller typ närsomhelst passar det bra att promenera i höst-Göteborg som väl aldrig har varit vackrare. Speciellt om en orkar gå uppför en del, till alla platser där inga spårvagnar går, t ex till djuren högst uppe i Slottsskogen. Masthugget och Landala är andra ställen jag gillar atm.

IMG_2157

Blev olyckligt kär i en killing. Damn that fence keeping us apart.

IMG_2160

IMG_2163

Om ni inte är redo att embraca hösten så tycker jag ni ska besöka Gelato da Luca på Skanstorget:

IMG_2131

Sinnesgod italiensk glass, dyr men prisvärd, Luca låter en smaka medan en funderar och så berättar han var råvarorna till just den glassen kommer ifrån. Älskar också öppettiderna, att de har öppet till 22 i slutet av september i ett land, där all business som har nån slags sommarkoppling stänger eller åtminstone kraftigt reducerar sina öppettider den 15 augusti.

Kommentera

