Hej höst

Studentstäder gör sig bra om hösten. Krispig luft, septemberblå himmel och doften av nyvässade pennor. Bättre nystart än nyår, för vem känner sig optimistisk och fräsch och full av framtidstro i freaking januari?! Nej, september ska det vara, då är allt möjligt, programpunkterna är många och kanske är en lite rik efter sommarens kneg.

bild 5_2

Framtidsoptimism och stålar är också crucial vad gäller viktigare saker än typ i fall jag köper Eldorado eller Saltå kvarn när jag handlar imorrn. Ungefär vid höstens terminsstart manifesterade vi på Götaplatsen, för ett öppet, solidariskt, aktivt hjälpande, rättvisekrävande Göteborg/Sverige/Europa. Hoppas hoppas hoppas detta engagemang håller i sig. Jag vill särskilt tipsa om två konkreta sätt här i Götet. 1) Bli språkvän.

bild 1-1

2) Kolla kolla! Kanske du också sett dessa på KTB och lite varstans. Kul kul, i alla fall jag tänker gå på mötet. Båda dessa grejer tror jag är enormt lärorika och ett utbyte för alla inblandade.

Så hoppas du får en krispig, generös och soft höst. Och saknar du sommaren – it wasn’t all that. På riktigt, de flesta tycker att den var SÅDÄR. Men nästa sommar blir säkert annorlunda och om du tillhör de som lämnar Göteborg på sommaren – gör inte det. Det är underbart här då.

bild 1

En kan hänga på båda sidor Älvsborgsbron. Grilla…

bild 2

och gå på svartklubb.

bild 3

bild 4

Åka ut till Vinga eller valfri skärgårdsidyll.

bild 5

Kolla solnedgången från Skansen Kronan, Masthuggskyrkan, Saltholmen…

bild 2_2

Eh, gå på Kulturkalaset och kolla party-skelett i Palmhuset. Lovin it.

Och detta är bara det fjuttiga som fastnat i min oflitiga telefon. Till sist vill jag meddela att jag erövrat en ny del av Göteborg!!! Gamlestaden/Kviberg. Det är min upplevelse när jag lär mig cykelvägen till en ny stadsdel, att jag liksom har lagt den under mig.

bild 2

I söndags fick jag dock punka och fick gå hem vid midnatt. Men igår spelade jag beach volley i Kviberg och då fick jag min revansch, så nu är vi sams igen, Gamelstan/Kviberg och jag.

Kommentera

