Öbesök

Tillbaka i Europa (och även Sverige) igen! Det har varit en berg- och dalbana senaste tiden, från att säga hejdå till allt och alla i Singapore, resa i 20 timmar och sedan säga hej till allt och alla här hemma. Livet pausar ju när man åker på utbyte men det gör det ju inte för alla andra (vilket man av någon konstig anledning förväntar sig att det ska göra). Så mycket har hänt sedan man lämnade Sverige, så självkalrt vill man komma hem och komma igång med sitt vardagsliv som inte riktigt är som det var när man lämnade det. Visst var det tråkigt att åka, det är ju en tid som man alltid kommer minnas som något utöver det vanliga, intensivt och nytt och utan en tråkig stund. Men det var svårt att inte få hemkänsla när vi flög över Europeisk mark igen. Och när jag andades frisk luft för första gången på så många månader.  Det är konstigt hur så många små komponenter gör en plats så bekant. Och hur obekant allt annat blir. Istället för palmer ser man granar, istället för Mandarin hör man svenska, istället för Starbucks fikar man på Espressohouse, högertrafik istället för vänster, kaffe istället för te, kniv och gaffel istället för pinnar och skedar, o.s.v.Jetlagen var värre än något jag tänkt, första dagarna var smått suddiga och det är inte förrän nu jag har landat fullt. Det hjälpte inte att jag dagen efter att ha landat i Sverige flög till Irland för att spendera lite tid i min sambos hemland med all hans släkt (fastän det var underbart att få en minisemester tillsammans). Vi var på hemorten och i Dublin, träffade folk och åt massa efterlängtade maträtter på min begäran.

20150513_142659

Ännu en flygplats, ännu en resa🙂

20150514_134833

Ännu en strand🙂 Adara, Donegal i Nordvästra Irland. 

20150516_120215

20150518_130116

St. Stephen’s Green, Dublin.

20150518_134645

Återbesök på min sambos universitet, Trinity Collage i Dublin (utbyte här kanske?)

Dagen efter vi kom hem till Sverige igen åkte jag till Öland för att återse familjen och vänner :) Denna besöksexpedition till olika öar har gjort att jag ännu inte hunnit träffa klassen och alla andra Göta- boende vänner. Jag tog sommarlov redan förrförra helgen men här i Sverige har upptakten för oss studenter precis börjat, vilket gör att många är upptagna och andra vänner är fortfarande på utbytesterminen här i Europa ett tag till. Nästa vecka åker jag tillbaka till Götet och hoppas fylla den med en massa återseenden🙂 Det ska bli så kul att träffa alla igen, höra hur de mår, vad de har för sig nu, vad de har haft för sig senaste halvåret och hur allas nästa studieår ser ut. Go helg tills vi ses i Götet fo realz.

20150521_132201

Hem- hemma, Öland. 

Kommentera

