Kaniner i kaklet

För att det inte ska bli för mycket av det goda är det bra att lämna Götet ibland och få miljöombyte så en kan längta hem och komma tillbaka och återigen njuta av spårvagnarnas gnissel, färden över Göta Älvbron och den sunkiga delen av Andra Lång. Men man behöver inte åka så långt bort! Förra helgen drog jag t ex till Malmö för att hälsa på en vän som tog med mig till hipstriga hål i väggen och ställen som luktar så mycket kaffe att en knappt måste dricka nåt för att bli nöjd.

bild 2-2

Mitt i Möllan. Tycker Malmö är one of a kind. T ex brukar ju alla gator i alla städer heta likadant – Kungsgatan. Men i Malmö heter gatorna typ Claesgatan, Barkgatan, Monbijougatan. Samlar på gator med förtjusande namn och från Malmö plockar jag med mig Typografgatan. I samlingen finns sedan tidigare; Tillfällegatan i Norrtälje och Ögontröstgatan i Göteborg. Inte så många. Hur många måste en ha för att få kalla det samling??

bild 4-2

Bästa stället var ett ölhak med kaniner i kaklet! Samt en hattask runt toapappershållaren. Hur genialt?! Har ni för övrigt tänkt på hur sjukt många vilda kaniner det finns i Göteborg? Varje sommarnatt jag cyklar hem håller jag på att köra över minst 40 st, t ex på cykelvägen vid Gullbergs kaj eller stigen som löper längsmed Mölndalsån mellan Liseberg och Heden.

bild 5-2

Denna helg var det Halmstads tur att få besök av mig och annan göteborgare – Evelina. Vi var på nåt så eminent som Humorkollo med Emma Knyckare och Josefin Johansson!! Sjukt och fett, så om det dyker upp många punchlines här på bloggen så vet ni varför; jag har varit på skämt-och tramskurs. Apropå det så har jag två Gbg-tips på temat; 1Gbg impro; ställe vid Redbergsplatsen som både ger kurser och föreställningar i multipla former av improteater. På fredag har de t ex sin månatliga after work! Tänkte gå dit och skratta mig hes. 2) Vill du skratta dig hes redan idag bör du gå till Andra Lång Comedy på On Stage, som ligger på den sunkiga delen av Andra Lång (den som en längtar tillbaka till efter en helg borta). Rookie-klubb med gratis inträde och stället har sickt goda burgare, t ex den med getost på. Skulle det dyka upp en tråkig komiker kan du trösta dig med den.

Kommentera

