Chinese New Year

Detta blir sista blogginlägget på ett tag då jag tjuvstartar mitt lov (ja, vi har ett faktiskt lov!) imorgon och kommer resa runt bland ställen där det inte finns internet. Det har varit en mysig helg, min sambo flög hit på Alla hjärtans Dag (och började flyga fredag den 13de, då flygbiljetterna faktiskt var billigare än vanliga fredagar!) vilket gjorde det till den mest minnesvärda dagen hittills🙂 Vi spenderade söndagen på Sentosa Beach, dit man antingen kan gå till genom the boardwalk, ta tåget över eller åka Cable Car, vilket vi gjorde. De flesta (alla tror jag) transportmedel på ön är sedan gratis.20150117_152837 20150215_162909

Chinese New Year är på torsdag, det mesta stänger ner i Singapore då förutom China Town såklart, som jag tror kommer vara fyllt med happenings! Det är extra kul för barnen som, upp till at de är 18, går runt till släkt och vänner och får pengar i röda kuvert. Oftast är det ganska mycket pengar, som tas hand om av föräldrarna som antingen spenderar dem själva eller sparar till barnens utbildning. Själv kommer jag vara på en ö långt bort, mer om det när jag kommer tillbaka.

Till dess, Gott Nytt Kinesiskt Nyår och ännu godare kinesisk fortsättning!

Kommentera

