Nystart och nysnö

Välkomna alla nya GU-studenter, kul att ni hittat hit!!! Tre dagar in i terminen, jag är övertygad om att ni har det bästa framför er. Själv faddrar jag och min klass för the newbies of Psykologprogrammet.

bild 4

Vilket kräver en del planering, här är mina fellow faddergeneraler Donia och Emma in action. Vinterupplagan av mottagning blir mycket Andra Lång, fika, tända ljus, klackarna i taket på klubb istället för brännboll i Slottsskogen eller skärgårdskryssning – mer intimt och värmande med andra ord.

bild 1

Förra helgen bodde jag på en herrgård i norra Uppland i snöstorm och världsvackert vinterlandskap så jag är nöjd på den fronten och har inga problem med Gbgs slasksnö. Alla hanterar inte detta lika bra, så mitt tips till er är; ta en tripp norrut och var nöjda sen. Men idag stannade åtminstone ett tunt tunt lager vitt och lyste upp Linnéplatsen.

bild 2

Och bara för att det är vinter betyder det inte att det inte händer något oväntat – det verkar annars vara stämningen som infinner sig. I lördags satt jag hemma hos min vän Alice och drinkade i godan ro och tack vare att Alice är så cool så fick vi ärva biljetter till P3 Gulds efterfest. Ja tack. Så istället för att gå på en hemmafest där vi inte kände någon, gick vi på en kändisfest där vi inte kände någon, men där man fick gratis mat och obegränsat antal minipecannöt-pajer – och såklart spotta en del kändisar. Alice hade förvisso inte sina glasögon på sig, så jag fick vara sjukt tydlig när jag angav kändisarnas positioner; ”Ola Salo, kl 3, bredvid han i vita byxor, framför krukväxten”.

bild 3

Efter några turer på det mediokra dansgolvet parkerade vi oss på golvet utanför herrtoan. En bra avslutning på en vecka som för egen del var dubbelt upp av både fest och plugg; vid ett tillfälle kom jag hem på natten, gick och la mig och läste på telefonen allt nödvändigt till min redovisning 8.15. Det är en smaksak det där.

Kommentera

