Ganska ”najs”

Jag har fått en del förvånade kommentarer kring att jag ska åka till Singapore i vår! Folk tycker det är konstigt att de inte hört nåt om det tidigare från mig och jag kan avslöja att det är för att jag inte ska till Singapore. För det ska ju Ellen! Min co-studentbloggare, som pluggar media och kommunikation och som till skillnad från mig fått ändan ur och styrt upp sin utbytestermin. KUL! Angående förvirringen kring vem som skriver vad så står det högst upp på inläggen antingen ”by studentblogg” = Ellens inlägg eller ”by uniquemunich” = mitt inlägg. Det mest tydliga upplägget? Nej, måhända inte, men det ska inte vara för lätt. Ni får helt enkelt läsa mellan raderna och fråga er själva; har den här personen en irländsk sambo? Är den här personen nästan klar med sin utbildning? Ska den här personen ha en asskicking upplevelse på andra sidan jorden efter nyår? I alla dessa fall är det Ellen. Inte jag. Kul som sagt.

Detta blir tredje inlägget i rad som jag nämner Nobelfesten, men jag hade en helt ny SVT play-upplevelse i veckan när jag slötittade på banketten, eftersom playversionen var den som textades i realtid. Nobelfesten är ju lite märklig på så sätt att massa människor som är inbjudna av extremt olika anledningar äter middag i flera timmar och detta kommenteras av skillade journalister. Detta i kombination med livetextning var oslagbart på flera sätt;

bild 5

Det måste vara ungefär som att kommentera golf; finns ju inte så mycket att säga så man får gå på det som finns till hands. Jan Björklund. Som väntar och vantrivs i rött band.

bild 4

Hela monarkispektaklet i ett nötskal.

bild 1-2

Känsligt ögonblick i köket.

bild 2-2

?

bild 3-1

Här nånstans känner jag att jag tillhör helt fel målgrupp, om de som tittar på Nobelbanketten förutsätts behöva citationstecken kring så kallad modern slang. Jag byter till julkalendern.

Det här blev mitt julkort till er, fina läsare. Nu blir det juluppehåll med 100% vila och 60% plugg. Vi får se hur jag löser det. Om du är blivande student på GU och har några frågor vilka som helst, kommentera gärna! I övrigt; GOD OCH LUGN OCH KÄRLEKSFULL JUL!

Kommentera

