Kvalitetstid

Det har varit en annorlunda fredag på följande sätt; redan innan kl 10 hade jag och kursare druckit glögg och förfestat på Psykologen, närmare bestämt från kl 7, rivit av ett hyfsat uppskattat luciatåg med de samma och gått med dessa tröttmysiga vänner för att hälsa på både sälar och pingviner i Slottsskogen. Första och lyckligtvis sista föreläsningen började vid 10 och sen tog vi helg. I vilken mån en ens tar helg som student, men för egen del har veckan varit så festlig att jag kan sitta inne och läsa ”Familjeterapins grunder  – ett interaktionistiskt perspektiv” hela tredje advent och vara nöjd så.

Till exempel gick ju Nobelsittningen av stapeln på Studenternas Hus i onsdags! Jag är en Nobelnörd. Så till den milda grad att, trots att jag är halvförtjust i kungafamiljen, ändå kollar på hela den fyra timmar långa banketten på SVT Play i efterhand. Men jag går gärna också på sittning utan kungafamilj och istället med massa andra härliga GU-are;

bild 2-1

Nu vänder jag mig till alla er som är besvikna på hur ni ser ut på bilden, t ex att ni i ögonen ser ut som ett djur som precis håller på att bli överkört; det är inget man tänker på. Snygga tycker jag! Nu vänder jag mig till alla er som är besvikna över att ni inte kom med på bilden; var inte ledsna, ni hade ändå sett ut som djur som strax skulle bli överkört.

bild 1-1

Mitt smokin sällskap för kvällen. Det var på det hela taget en grym afton med mycket sång, god mat och framförallt mycket PUNSCH. Så som det ska vara. I alla fall om man får tro Edward Blom.

bild 1

I Edward Bloms anda började också veckan, på måndagskvällen efter vår tenta gjorde vi det enda rätta; gick till Kings Head och hade kvalitetstid. Dvs samlade in allas telefoner och var lite mer mentalt närvarande. Lite Pingisklubb på Pustervik på det så är man hemma på en måndagsutgång.

Kommentera

