En biljett till Singapore, tack

IMAG26597Inte många dagar kvar till julafton, redan är det första advent. Tror jag säger det ofta, men vad tiden går fort. Undrar om den gör det för att man har kul eller för att man är alldeles för upptagen för att ha tid till att ta det lugnt? …  Jag har i alla fall varit för upptagen för att få någon julkänsla. Så denna vecka har jag 1. sjungit julsånger med studentkören Gleecellerna 2. pyntat lägenheten med lite krimskrams från myrorna och en donerad ljusstake hemifrån och 3. gjort ett pepparkakshus med vänner (med gjort menar jag köpt färdiggjorda delar och satt ihop dem…). Jul á la student🙂

Annat roligt (ej julrelaterat dock) var Twin Peaks- Quizadillas som vi var på i helgen! Riktigt bra, speciellt för oss som sett och älskat denna kultserie! Finns många ställen med quizkvällar i Göteborg,men vill ni ha quiz med en twist ska ni klart gå till Yaki- Da!

IMAG27010

Dagarna till Singapore blir allt färre med. Trots att jag vetat om Singaporeterminen sedan februari har jag inte köpt en flygbiljett. Jag har inte riktigt vetat exakta datum, och allt verkar fixas och informeras om en till två månader innan terminsstart. Lite opraktiskt. Men tydligen vanligt. Men nu har jag äntligen köpt flygbiljetten. Otur med priset att jag letade så sent, att jag måste åka från Gbg (”not exactly the biggest flight hub”) och att jag måste åka efter jul då många flyger. Men är man flexibel och inte har problem med ett extra stopp så går det att få ner priset lite grann. Jag har också ansökt om olika boenden inom campus (förvånansvärt få hade rum med AC, jag undrar hur väl man klarar sig utan?) och kollat upp försäkringsalternativ. Det visade sig att GU fixar det genom Kammarkollegiet gratis, så bra! Idag skickade jag även in mitt eform 16; det student pass som fungerar som mitt ”visum” för tiden jag studerar. Blir den godkänd är det mesta klart verkar det som. Att ha studentpasset och flygbiljetten gör det hela mycket mer verkligt. Alla administrativa processer kring denna utbytestermin har gjort att det tidigare känts som en 50/50 chans att allt verkligen ska gå igenom och bli godkänt. Men med lite drygt en månad kvar innan jag åker känns det nu som om det faktiskt kommer att hända. Dags att börja räknar ner; dan för dan för dan […] före avresedan.

Kommentera

