Söndagspepp och dagens outfit

Kära vänner! Jag hoppas er helg varit allt ni önskat. Jag hoppas ni känner söndagspepp och inte söndagsångest. Och jag hoppas att ni, i motsats till mig, inte fått er cykel stulen den senaste veckan. Ja, det är deppigt. Jag vill inte prata om det. Istället tänkte jag tipsa om hela TRE inspirerande saker som händer under de två kommande veckorna, några av de snurrar runt på GUs hemsida och säkert i er mejl, men av den händelse att ni aldrig hänger där eller kollar er studentmejl så serverar jag här;

1) FN FellowshipOm du är sugen på att göra praktik inom FN efter din utbildning, missa inte detta! OBS inte bara för statsvetare/globala studier-folk! Såna här grejer är ju bra att ha lite framförhållning kring, kanske för att hinna skaffa sig fler relevanta meriter, om ni som jag har fyra år kvar till examen. Shit vad långt.

2) Kunskapsmässa. Om du funderar på att börja plugga eller byta inriktning så äger Kunskaps-och Framtidsmässan rum 13-15 november. Jag kommer vara där åtminstone några timmar och ett gott och blandat gäng av studenter från GU. Och såklart en massa andra utställare!

3) Klimatdag. Detta har stått i min kalender sjukligt länge och jag tror det blir kalas. Verkar finnas något för alla, hållbarhet kopplat till bl a mode, kultur och filosofi. Glöm i så fall inte att anmäla er senast 14 november!

Helgens outfit går till min systerdotter; vi skulle hänga hela lördagen lång och när jag kom såg hon dagen till ära ut som en sektledare för en sci-fi-fanatisk 70tals-sammanslutning.

bild

Professor Flitwick i Harry Potter möter prinsessan Leia och en retro pingstvän.

Kommentera

