dagen D och dagen efter det

Just nu är det tentaperiod så det smäller om det. Läsesalarna är fulla, fast man träffar ingen, utan konverserar bara via märkliga sms om faktadetaljer, för mina vänner har t o m åkt till en annan stad för att få nåt gjort. Men alltid är det nåt och det är ingen idé att vänta på bättre dagar. Detta är de bättre dagarna! Kanske jag tänker för att min helg såg ut typ såhär;

IMG_2444

Jag nådde nämligen level 23 i livet och firade det med bubbeltorn, chokladtårta, mycket krossat glas, utgång i hällregn och annat som jag tänker hör level 23 till. Typ gå hem vid fem med en vän lyssnandes på Håkan under ett Lisebergsparaply man använder som en sköld mot allt som kommer flygandes i höststormen. Det blir inte mer Göteborg i oktober än så. Så jag välkomnar november, ingen extravaganza så långt ögat når (förutom att dricka upp de arton vinflaskorna jag fick i födelsedagspresent. Tack.) Men om ni, kära vänner, känner er festsugna så borde ni gå på Halloween-pub med B6 ikväll! Jag tror det blir mysigt.

bild 2

Det bästa med hemmafest är väl ändå att vakna upp dagen efter och städa. Vakna upp dagen efter det och städa ännu lite mer. Och så vidare. Problemet med min städning är att det i tidsbristen skapas märkliga lösningar som så lätt blir permanenta. Just nu har jag t ex nån slags krossat glas-insamling i en teflonform i luckan under ugnen. Övrig sopsortering i badrummet.

bild 1_2

Fick annat än vin i present. Present-och konsttips för fattiga; LP-skivor. Finns många billiga snygga på loppis (och fula, har t ex genom åren gett bort en hel del LPs med Flamingokvartetten), de är grymma som tavlor och av skivorna kan man göra skålar i ugnen. Känns som ett tips från 2001, men icke desto mindre!

bild 3

Dagen efter bjöd också på värsta uppenbarelsen. Var har denna korvliknande banan/jordnötssmör-kreation varit hela mitt 23-åriga liv?! All cred till Filippa.

Kommentera

