Som på räls

Hejhej alla,

Första blogginlägget för mig, kul att vara här :) 20140925_150456

Till alla nyblivna studenter (och göteborgare), hoppas ni haft en bra första månad! Det har kanske inte varit så svårt då vi haft en september med 20 grader sol🙂 Visst blir man i och för sig inte så motiverad att sätta sig på bibblan och gräva ner sig i kurslitteratur, men då är det tur att man har klassvänner som är så pepp! ——–>

Nu drar bokmässan igång i Göteborg, för er som tycker om böcker och mässor, här är den perfekta kombon! Själv har jag tjuvstartat helgen, efter en lite extra krävande studievecka, genom att ta tåget till Öland för skördefesten och framförallt konstnatten, underbart för mig som tycker om konst, och natt.

Underbart är det också att åka tåg, mycket för att det är så kravlöst. Det finns inte så mycket annat att man kan göra än att sitta på ett och samma ställe i fyra timmar och längta till det stället man är på väg till. Det är alltid en skön känsla att gå på på ett ställe och av på ett annat (även kallat resa) och just tåg ger den där lite vaggande känslan som sätter en i 20140925_193432någon slags trans medan man tittar ut mot landskapet med en kaffe och musik i öronen. Härligt härligt. Men, jag siktar på en pluggfri tid på Öland och kunde inte komma med en lagom bra ursäkt för att inte ta upp kurslitteraturen när jag ändå skulle sitta på ett och samma ställe i fyra timmar. Plugga på tåg är alltså bra grejjer det, fastän kunskapen från det jag läste är ungefär lika blurrig som bilden, eftersom höstkvällen var för fin.

Go helg alla och väl mött🙂

Kommentera

