Göteborg är staden på G

Så har jag till slut äntrat Göteborgs universitet. Till slut är kanske för dramatiskt att säga när man bara är 22 år, men om man som jag sedan 13 års ålder känt på sig att man kommer att landa i bästkustens bästa stad – så känns det lite som att komma hem. Jag heter Annika, kommer från början från Uppsala och har sedan jag tog studenten 2010 hunnit bo lite här och var; Tyskland, Östergötland, Argentina. Pysslat med lite av varje; modern dans, språk, teologi, volontärarbete. Men nu har jag alltså sålt min själ för fem år framöver till psykologiska institutionen på Göteborgs universitet.

Och om man nu ska göra det, sälja sin själ till en högskoleinstitution alltså, så kanske Psykologen i Göteborg är en av de bättre. Tänk er ett ställe där samtliga i personalen är psykologer, alla varma människokännare som vill ens bästa (och vill det på göteborgska dessutom) – det är i alla fall än så länge min naiva föreställning om psykologer. Och Göteborg kanske är en av de bättre städerna att göra detta i, om man gillar hav, kullersten, gamla hus, lagom mycket studentliv, sköna människor och kreativ stämning. Det är i alla fall än så länge min naiva föreställning om Göteborg. Häng kvar på bloggen så får ni se vad som stämmer!

2 thoughts on “Göteborg är staden på G

Kommentera

