Det börjar gå mot sitt slut…

Efter att ha befunnit mig i Ghana i 4 månader känns det otroligt konstigt och tomt att tänka att allt håller på att gå mot sitt slut. Om mindre än två veckor är jag tillbaka på svensk mark. Tropiskt klimat, elavbrott och människor som skriker efter en på gatan kommer ha förbytts mot småkylig svensk sommar, rinnande vatten och all annan lyx vi besitter i Sverige. Jag tänker inte ljuga och säga att Ghana alltid varit en dans på rosor – för det har det inte varit. Men vattenbristen, elavbrott och  problem med hälsan har inte alls varit så pass jobbigt som jag kanske har fått det att framstå som. Med ett leende på läpparna och en förmåga att ta till humor kan även de jobbigaste sakerna bli roliga. Att springa mellan hostel med en vattenhink på huvudet för att överhuvudtaget kunna ta en dusch har exempelvis, minst sagt, varit humoristiskt. Dessutom har vi haft turen att bo i en varm och solig kuststad där den vackraste stranden du kan tänka dig är endast 5 minuter bort från Campus. Som grädde på moset är allt super billigt här, det finns hur mycket härlig frukt som helst och det sker alltid något roligt runtomkring en. Det går knappt en dag utan att man åtminstone har en eller ett par roliga historier att berätta för sina kompisar! Kompisarna här är förövrigt nog det som jag kommer att sakna mest när jag åker härifrån. De senaste dagarna har jag behövt ta farväl till mina två närmaste vänner här och det var inte lätt kan jag lova er! Det känns väldigt, väldigt tomt just nu… Som tur var är flygbiljetter relativt billiga idag så det blir att åka till USA och Kenya så fort bästa tillfälle ges! 

Image

One thought on “Det börjar gå mot sitt slut…

Kommentera

