Födelsedagsfirande

Jag kan inte ha varit mer nöjd över min födelsedag och det är tack vare en härlig skara underbara vänner! Födelsedagen började kanske inte på bästa tänkbara sätt eftersom morgonen spenderades på sjukhuset. Diagnosen blev kristaller i urinet som riskerar att utvecklas till njursten. Kristaller i urinet är alltså inte riktigt lika häftigt som jag tyckte det lät… Dagen vändes däremot till det bättre efter sjukhusbesöket. En av mina vänner hade lyckats lura mig att hon skulle åka till flygplatsen (och därifrån hem) om bara någon timme så jag skyndade mig till deras hostel från sjukhuset. Väl där möttes jag av den finaste överrasknings frukosten. Medan jag satt på sjukhuset hade de lagat en jätte frukost till mig och till det hade de skämt bort mig med massa presenter. För att göra dagen ännu bättre hade min rumskompis dessutom skrivit ett otroligt gulligt födelsedagskort till mig. Vilka fina vänner jag har! Den mest annorlunda presenten kom däremot från min religiösa granne som brukar predika för mig ett par gånger i veckan. Min allra första Bibel fick jag! Nu har jag något att ta med nästa gång jag ska ”tala i tungor”… Som grädde på moset gav han mig dessutom en två timmars predikan – det ni! På kvällen var vi ett gäng som gick ut och åt födelsedagsmiddag.på en restaurang vid havet och dagen avrundades sedan med att jag och min kompis satt i mörkret och gjorde skuggfigurer med tårna. En helt normal tisdagskväll med elavbrott i Ghana… Sammanfattningsvis var det i alla fall en toppen dag även om jag är långt bort från mina nära och kära där hemma! Jag är lyckligt lottad som fått mig så fina vänner här nere som fyller upp det tomrummet! 

Image

 

One thought on “Födelsedagsfirande

  1. Jag ska tala om för dig lillMärta att du har bra kompisar, för att du är världens finaste TJEJ!!!! Så det så!!! Kram Mamma

Kommentera

