Myshelg

I måndags så var det dags för min hemtenta men innan dess så hade jag en helg helt fri  från förpliktelser. Det fanns bara två saker jag ville njuta av under mina sista timmar av fritid, bio och Eurovision. På söndag morgon så blev det bak av kanelbullar och senare så anslöt sig två norrmän och svenskar till festen för att se på finalen i Eurovision Song Contest ungefär 8 timmar i efterhand. Att få prata svenska, äta svensk mat och se på svensk underhållning var en skön paus från allt som har med studier att göra. Fel låt vann såklart, jag hejade ju på Rumänien. Söndagen var dock inte över när Danmark sjöng sin segerlåt. Kvällen var tillägnad Star Trek: Into Darkness, uppföljaren till den lyckade rebooten av den gamla tv-serien. Jag blev inte besviken, filmen var allt som jag behövde innan min vecka utan frihet påbörjades.

mys

Kommentera

