Lunginflammation och final exams

Har varit väldigt frånvarande på bloggen den här veckan på grund av ett intensivt schema  men nu har äntligen det värsta lagt sig. Veckan inleddes med (ännu ett) sjukhusbesök där jag fick veta att jag har lunginflammation och nu tvingas gå på stark antibiotika. Den första läkaren som påstod att jag hade magkatarr hade alltså väldigt, väldigt fel. Att sådana människor ens får vara läkare är ett stort frågetecken enligt mig… Förhoppningsvis fick jag i alla fall rätt diagnos denna gång och lär vara helt återställd om någon vecka.

Bortsett från lunginflammationen har min vecka framförallt handlat om plugg inför mina två final exams som jag hade i fredags (igår). Tydligen sker det i princip aldrig någon krock i final exams schemat men självklart var därför två av mina prov schemalagda till både samma dag och tid. Just my luck! Det var bara att göra det bästa utav det så därför har jag suttit åtminstone 6-7 timmar på biblioteket varje dag och pluggat järnet. Det måste ha gett något sorts resultat för jag kände mig väldigt nöjd med båda mina två prov. Under sammanlagt 4 timmar lyckades jag få ihop 27 (!) sidor av, förhoppningsvis sammanhängande, text . Tro mig, min höger hand var död efter det! Nu är det bara ett prov kvar och sedan är min tid som student på University of Cape Coast över. Galet! 

Kommentera

