Jurassic Walk in the Park

936538_10152752634525147_1341968988_n
Senaste helgen så bar det iväg på en dagsutflykt till Gold Coast Hinterlands. Det vill säga berg, regnskog, vattenfall och dimma. Större delen av resan gick tyvärr ut på att sitta i en buss som slingrade sig upp längs med branta bergssluttningar. Det var, som alltid, ett trevligt avbrott från studierna att få se den australiska naturen. Den första anhalten var en fågelshow där olika rovfåglar med massor av personlighet visades upp. Jag kan förtydliga att det var tur med kameran som fick det att se ut som att guiden sparkade sin älskade uggla och inget annat. Vi såg flera utkiksplatser efteråt men min favoritplats var det näst sista stoppet. Dimmig skog helt täckt av mossa gav mig känslan av att jag var mitt i Steven Spielbergs Jurassic Park. Jag blev nästan besviken när det inte kom en velociraptor dundrande ner för sluttningen. Rovfåglarna,som trots allt är dinosauriernas närmaste släktingar, fick kompensera. Som avslutning på dagen så fick vi se en grotta full med eldmaskar. Jag njöt av synen trots att många var fast beslutna att de skulle få en bild på fenomenet. Många besvikna amatörfotografer somnade på bussen på väg hem.

3 thoughts on “Jurassic Walk in the Park

Kommentera

