Kram

Det har varit en tuff vecka i Australien. Många saker har gått fel och varje kväll har spenderats framför datorn för att komma ikapp med studierna. Jag kan hantera att saker går dåligt och jag kan hantera sena studiekvällar. Av någon anledning så blev den här veckan för mycket. Jag har längtat hem något otroligt de senaste dagarna. Vad jag insåg när jag drack kaffe och åt en tröstbulle var att det nog var hemlängtan snarare än de andra sakerna som fick mig att må dåligt. Vad man inte inser förrän man lämnar det bakom sig är hur viktigt det är att ha de man älskar omkring sig. När man längtar efter en kram mer än något annat så förstår man detta. Nu  har jag insett vad det är jag behöver och då känns det lite lättare att hantera. Det är bara två månader kvar och jag har bestämt mig för att njuta av den här tiden till fullo.

2 thoughts on “Kram

Kommentera

