Magkatarr?

Tyvärr har jag fortfarande inga goda nyheter från Cape Coast. Vattenfrågan har dessvärre inte löst sig än  och nu börjar det dessutom gå rykten om att skolan stängs ned nästa fredag och alla får åka hem om inte vattnet är tillbaka tills dess. Vi får se vad som händer med det… I lördags hade de i alla fall skickat ut massa lastbilar fulla med vatten för att fylla på några vattentankrar, inkluderat den i mitt hostel. Eftersom alla är i lika stort behov av vatten ringlade sig kön långt utanför huset. Jag överdriver inte när jag säger att det tog 4 (!) timmar för min rumskompis att få tag på ett par hinkar vatten. Tre timmar spenderade hon i kön och sen tog det en timme att fylla upp hinkarna. Jag tackar högre makter att jag var i Accra i helgen och njöt av deras tillgång till vatten!

Turen höll dessvärre inte i sig alltför länge för min smärta i ena lungan (som jag haft i 2 veckor) blev plötsligt värre och jag var tvungen att gå till doktorn igår. Det var uppenbarligen slöseri med tid för läkaren feldiagnostisera mig fullkomligt! Jag förklarade klart och tydligt att jag kände en skarp smärta i vänster lunga och bröst när jag andades djupt, han lyssnade på mina lungor och sedan gav han mig min diagnos; magkatarr! Senast jag hörde om magkatarr satt det i magen och inte i lungorna… Min rumskompis, som studerar medicin, tog dessutom en titt på medicinerna som han skrev ut till mig och alla är tydligen till för magproblem. Min mage mår alldeles lysande så jag undrar vad läkaren tänkte att jag skulle göra med dem…  Om någon kunnig människa har någon aning om vad jag har får ni alltså väldigt gärna komma med råd. Så länge äter jag mina magmediciner och hoppas att de når ut till min stackars lunga J Läkarbesöket förde dock med sig något positivt – jag fick äntligen möjligheten att väga mig. Kunde inte tro mina ögon när jag såg min vikt… 43 kg!! Det blir definitivt en high fat, high carbs ”diet”  för mig när jag kommer hem

Kommentera

