Fusk

Igår morse hade jag definitivt det lustigaste provet hittills. Till att börja med var läraren klädd i träningsoverall och läderkeps. Say no more… För det andra visade sig ambitionsnivån bland studenterna inte vara den högsta. Jag och ett dussin andra studenter hamnade i ett intilliggande klassrum på grund av brist på utrymme men vi blev inte tilldelade någon lärare som kunde övervaka oss. En av killarna bakom mig kommenterade nöjt att ”nu kunde vi kopiera varandras arbete”. Jag skrattade åt hans  lilla ”skämt” tills jag upptäckte att ingen annan skrattade… Människan var helt seriös! Där satt jag alltså och gjorde mitt prov medan folk fuskade hej vilt runt omkring mig. Det var dessutom så pass öppet att även den blinde hade upptäckt det… Jag har pluggat här i tre månader nu, men den här skolan lyckas fortfarande underhålla mig/få mig att tappa hakan! Jag tvivlar dessutom på att det där var sista gången.

Efter detta intressanta prov åkte jag och ett par kompisar till en beach resort ett par minuter bort för lite sol och bad. Det har varit väldigt intensivt i skolan senaste veckan med flera grupparbeten, presentationer och prov samtidigt. Efter ett par timmar i solen, dopp i havet, ordentlig mat och en dusch med rinnande  vatten kände jag mig som ny igen. Men nu är det dags att börja plugga inför nästa prov… 

Image

 

Image

2 thoughts on “Fusk

Kommentera

