Lärarstrejk

Jag kom precis tillbaka till Campus efter 5 dagars påsklov och möttes av en väldigt trevlig överraskning – fortsatt ledighet. De senaste två veckorna har det tydligen pågått en lärarstrejk runtom i landet och den har nu nått Cape Coast vilket innebar att våra föreläsare gick ut i strejk igår på obestämd tid. Jag har ingenting emot ett par dagar extra ledigt, men det kan nog orsaka en del problem för oss studenter om det håller på i flera veckor. Våra final exams är nämligen  i maj så de här sista veckornas föreläsningar är väldigt viktiga. Jag har dessutom flera redovisningar och prov framöver som jag måste genomföra för att få mina marks. Som tur var är alla väldigt chilla i det här landet och den attityden har spridits över på mig.  Allt löser sig på något sätt! För tillfället njuter jag därför av ett par dagar extra ledigt!

One thought on “Lärarstrejk

Kommentera

