Skolresultat

Jag har nu fått tillbaka resultaten från de två senaste veckornas prov och det såg definitivt ljust ut för min del! Det sämsta resultatet var 17 utav 20 poäng så jag är mer än nöjd med mina resultat. Tydligen fick klassen väldigt lågt betyg generellt så det måste betyda att jag (i alla fall än så länge) lyckats anpassa mig till det ghananska studiesystemet. Jag kan däremot inte riktigt förstå hur jag klarade mig så bra… Jag har haft fullt upp med att resa runt landet senaste tiden så mitt pluggande har mestadels gått till i någon varm, trång tro-tro på dåliga, ghananska vägar. Inte den mest ultimata studiemiljön med andra ord! Jag har en hel del resor planerat framför så det lär, ärligt talat, inte bli någon skärpning på den fronten inom den närmsta tiden. Däremot lär jag nog ligga på någon strand och rå-plugga inför alla final exams i maj sista veckorna i april. Studielivet i Ghana är inte helt fel! Imorgon åker jag dessutom till Accra för att festa och sedan vidare till en liten ö och vila ut på stranden. Jag klagar inte!

Kommentera

