Mat!

Ghana har visat sig vara ett perfekt ställe att flytta till om man vill förbereda kroppen inför beach säsongen! Jag har nu varit här i över 2 månader och jag har åtminstone tappat något kilo sedan min ankomst. Jag och min rumskompis delar ett enkelt kök (med tre små gasspisar, ingen taklampa och en kran utan rinnande vatten) med våra ghananska grannar så det är defintivt möjligt för mig att laga ordentlig mat. Ärligt talat har det däremot inte blivit mycket av det för min del eftersom jag varken har tid eller lust att hänga i köket (inget ovanligt för min del). Lustigt nog är min rumskamrat lika oambitiös och dålig i köket… Hon fick för sig att laga fisk till oss häromdagen men det slutade med att den blev totalbränd och extremt saltig – ingen bra kombination! För tillfället lever jag därför mestadels på bananer, mango, avokado, ananas och nudlar. Inte undra på att jag är hungrig 24/7! Jag har dessutom kommit in i den delen av vistelsen då man börjar drömma om mat hemifrån. Gravad lax, färskpotatis, sushi, julskinka med senap, lakrits, Marabou choklad – min önskelista är lång och blandad! Det blir definitivt svensk matfest i juni!   

Image

Kommentera

