Marknad!

Jag har haft en underbar morgon på West Ends grönsaksmarknad, man får inte vara uppe för sent om man skall få tag på de bästa varorna. Fast grönsaksmarknad kanske inte riktigt är rätt ord, för man hittar inte bara frukt och grönt där. Stånden tränger ihop sig i Davies Park och säljer allt från smycken till kaffe och hundmat. Allt är självklart lokalproducerat. Jag borde kanske förklara att grönsaker är väldigt dyrt här så när Brisbanes befolkning får chansen att köpa grönsaker av hög kvalitet till ett lägre pris så flockas de. Mina fynd blev bland annat bananer och avokado, det senare har jag får avstå från sedan jag flyttade hit på grund av priset. För att avsluta min shoppngrunda så njöt jag av en Pumpkn Barley Roll och Honey Spice Latte. Båda var självklart veganska, det är ju trots allt West End.

One thought on “Marknad!

Kommentera

