At Last

När man lyssnar på ”At last” av Etta James på väg till färjan och solen har vågat titta fram efter morgonens första skyfall så är det svårt att inte vara löjligt positiv. Även om trottoaren knappt får en chans att torka innan regnet börjar igen så har jag hittills inte haft en dag då jag velat hålla mig hemma. Anledningen till detta är inte det onödigt dyra kaffet som campus erbjuder utan, låt mig låta som en tönt, kurserna. Jag lyckades i mon förvirring bara välja tredjeårskurser (man hade kunnat tro att en person på sitt andra år skulle gjort annorlunda). Detta innebär att mina kurser är till för att förbereda mig inför arbetslivet. Efter att ha läst helt fakta-baserade kurser i tre terminer så fick jag något av en chock när jag påbörjade min termin här. Våra projekt, av vilka vi har många, är nästan helt fokuserade på analys! Jag har sedan jag påbörjade min utbildning längtat efter att få tänka själv och blev därför överlycklig över detta. Jag kan knappt vänta tills våra kurser drar igång på allvar. Min utbildning har aldrig känts så ”rätt” som nu. Äntligen, at last, gör jag det som jag vill göra!

Kommentera

