Pengar och Parker

Jag hade inte förväntat mig att pengarna skulle gå åt så fort här, men det gör de. Hyran är högre än hemma och maten är förvånansvärt dyr. Jag hade blåögt trott att grönsaker skulle vara billigare här eftersom att allt är lokalproducerat, men icke! För att förvärra min ekonomiska situation så var jag tvungen att skaffa en ny telefon. Teknologi är inte heller billigt här. Vädret har förbättrats under de senaste dagarna, tillräckligt för att jag skulle kunna utforska sjöarna på campus. Och med min nya telefon så kunde jag ta en bild som överblickar en del av området. Lite fattigare, inte solbränd riktigt än och väldigt trött efter första veckan med föreläsningar.

UQ st Lucia Lakes
UQ st Lucia Lakes

One thought on “Pengar och Parker

Kommentera

