Regn

Det öser ner här Queensland. Jag hör dånet när jag sitter på mitt nya rum i West End. Ingen undkommer vattnet och en övervämningsvarning har utfärdats för området. Jag kan inte annat än att hoppas på att vattnet inte kommer stiga som det gjorde 2011, då stora delar av staden låg under vatten. Under orienteringsveckan så fick vi studenter veta att flera delar av campus är helt nya på grund av att de förstördes då. Att detta kallas för ”the sunshine state” kan jag knappast förstå just nu.

Image
Översvämningarna 2011

One thought on “Regn

Kommentera

