Boendesituationen

Det har varit ganska mycket strul med boende situationen sedan jag flyttade ned hit men sedan någon vecka tillbaka har jag äntligen kunnat göra mig hemmastadd. Till en början bodde jag med en svensk tjej i ett rum i Graduate Hostel men efter ett tag flyttade det in ytterliggare en person i rummet. Tyvärr var det både för trångt och varmt för att det skulle kunna funka i närmre fem månader. Jag låg nämligen vaken halva nätterna och försökte andas i hettan. Jag kan inte fatta att jag, för mindre än en månad sedan, frös och sov med duntäcke! Njut hemma i Sverige (eller lid inte för mycket i alla fall)!

För två veckor sedan flyttade jag därför till ett annat hostel 7 minuter bort där jag nu delar ett rum med en jätte rar kenyansk tjej. Rummet är inte riktigt i samma klass som det förra men det kunde jag inte bry mig mindre om. Vi har varsin säng, garderob, skrivbord och stol + ett kylskåp som vi delar på och det räcker gott och väl! (Som ni ser på bilderna här nedan är den röriga sidan av rummet min del, – surprise, surprise!) Jag och Mary, som min rumskamrat heter, brukar dessutom sitta uppe och prata om allt mellan himmel och jord på kvällarna. Stackaren kommer nog aldrig våga åka till Sverige efter allt jag berättat!

Mitt nya hostel, SSNIT, hade förövrigt ”SSNIT hostel weekend” denna helg vilket innebar en massa musik och dansande i området. Ghaneserna är gudar när det kommer till dans så det var ett nöje att se dem skaka rumpa! De har bland annat en dans som heter Asuntu, som går ut på att man gör olika tecken med händerna samtidigt som man dansar – tvätta kläder är min favorit! Som enda vit på dansgolvet var det däremot omöjligt att dansa. Det slutar alltid (!) med att minst tre killar omringar en på en och samma gång och trycker sig mot en. Tänk dig en French hot dog där jag är korven haha! Folk gillar dessutom att filma mig när jag dansar här så jag slår vad om att ni kan hitta mig på Youtube…

Image

Image

Kommentera

