Att packa för ett halvår

Något som varje god resenär bör göra är att kolla vad flygbolaget säger om packning. Jag fick leta ett bra tag på mitt flygbolags hemsida innan jag hittade mina bagage-begränsningar tydligt utskrivna. Efter att ha skaffat mig bra koll på vilka regler som gäller så kunde jag börja packa på allvar. Vad som faktiskt skulle ner i väskan var en annan fråga. Att välja det man inte kan leva utan och vad man inte kommer få leva med är svårt. Under de första dagarna av mitt försök till att fylla resväskan så satt jag mest och stirrade på min välorganiserade lista. Tröjor(vilka tröjor?), strumpor(hur många?) var tankar som gjorde det i stort sett omöjligt att faktiskt få ner något i väskan. Det blev en övning i att prioritera. Att bestämma sig för att lämna landet i ett halvår är också ett sätt att prioritera och välja bort. Vänner och familj kommer att stanna kvar här hemma medan jag är nio timmar bort. För någon som jag, som aldrig har varit utomlands så här länge innan, så känns det tungt att lämna de man älskar bakom sig. Som tur är så finns det Skype och fotografier, med dagens kommunikation så är ingen särskilt långt borta. Till slut så fick jag inse att man inte kan ta med sig allt, bestämma mig och fylla väskan. Om jag, mot förmodan, skulle glömma att packa ner något så finna det affärer i Australien. Ett halvår är inte så lång tid.
Före
Före
Efter
Efter

 

3 thoughts on “Att packa för ett halvår

    1. Självklart! Jag råkar äga en digital fotoram som kommer att få ersätta eventuell vägg med utskrivna foton.

      1. 🙂 Då ska jag skicka en massa foton på mig som du kan lägga in(hur nu det fungerar). Bilder med hjärtan runt mitt ansikte och så.

Kommentera

