好好学习,天天向上。

Jag har nu återvänt från min underbara helg i Hong Kong (香港 xiānggǎng). Eftersom jag varit där tidigare kände jag inget behov för sightseeing så mina dagar spenderades mest med att bara vandra omkring i staden och äta god mat. Det absolut bästa sättet att resa enligt mig. Har blivit ganska trött på ”måste se”-platser och föredrar att bara ta det lugnt och ta in städer och platser. Min helg förgylldes ytterligare då jag hade lyckan att ha en Hong Kong-bo som visade mig det ”äkta”  Hong Kong. Att återvända till Hángzhōu (杭州) får jag erkänna kändes tungt. I Hong Kong är det fortfarande relativt varmt och dagen jag flög hem var det 20+ och solsken. Annat mot vårt 0-gradiga, snöiga och blöta Hángzhōu.

Nu har jag också fått reda på att våra tentor drar igång om en vecka. Dags att ta tag i studierna.

ImageImageImageImage

Kommentera

