好久不见。

Har legat lite på latsidan med mitt skrivande här de senaste veckorna men nu skall det bli ändring på det. Och i detta fall ännu en gång med bilder.

Helgen spenderades tillsammans men vänner där aktiviteter sattes i fokus. Fredagen ägnades åt rullskridskor något som visades vara nytt för oss alla. Svårt var det också. Jag måste erkänna att jag inte är flitig skridsko-åkare vilket visade sig under kvällen. Min gode vän Axel, den sportiga av oss två, visade sig  dock vara en naturbegåvning och svävade på nolltid runt banan. Både bak- och framlänges. Även om ingen av oss andra uppnådde samma framgång som Axel på de åtta hjulen hade vi oerhört roligt ändå. Rullskridskor rekommenderas varmt!

ImageImage

Under lördagen begav vi oss mot vår lokala Karaoke-klubb. Jag bad min kinesiska vän Lily (张思奇)att ta med sig så många vänner som möjligt för att få en autentisk kinesisk karaoke-kväll. Och visst blev det det. Kända västerländska popdängor värvades men lunkande kinesiska ballader. En hit!

ImageImageImageImageImage

Kommentera

