Midsommarfirande.

Helgen bjöd på något nytt. Eller ja, nytt är kanske för mig fel ord men för det kinesiska studenterna här på campus var det med största sannolikhet det. Vi, jag tillsammans med ett gäng andra svenskar, firande svensk midsommar. Tidigt under hösten, då jag skrev in mig i gitarrklubben (se tidigare inlägg), kom en student fram till mig och undrade om jag ville delta i skolans internationella festival. Utan att veta vad det innebar svarade jag ja och förra fredagen var dagen D. Jag lyckades få tag på 500 flygblad med information om Sverige på kinesiska av svenska ambassaden i Peking och tillsammans med ett par andra svenskar gjorde vi så gått vi kunde för att visa den svenska kulturen, något som efterfrågats av arrangörerna. Potatis kokades, gräslök hackades, köttbullar rullades och vodka dukades fram. Den blev en stor hit! Är lite tveksam om det var gratismaten eller Sverige som lockade mest men trevligt var det. Jag låter bilderna nedan tala för sig själva.ImageImageImageImageImageImageImageImage

Kommentera

