Motion.

Alla vi behöver motion. För att hjärnan ska fungera, för att kroppen ska orka. Men ibland behöver man mer än vardagliga promenader och då börjar man tänka på träning. Som jag. Det har gått och grott ganska länge nu, det där fröet med träning som huvudämne. Och igår slog jag till efter mycket tänkande. Jag tecknade ett medlemskap på SATS. De hade ett erbjudande från Torpavallen som öppnar i februari och där ingick att man får träna gratis fram till den 31 januari 2013 på en annan anläggning och sen får man träna på båda center i priset av en. Dessutom fick jag en 8 veckors kom-i-gång program med 3 PT träffar på köpet🙂 Som student får jag också rabatt på medlemskapet! Perfekt =)

På måndag blir min första träff med PTn… jag kommer nog dö för den människan ser ut som ett stort muskelberg. Jag hoppas att träningen och den rätta kosten ska hjälpa mig med studierna, för är man frisk i kroppen blir man frisk (& alert!) i knoppen (intalar jag mig iaf).

Hur går det för er och studier? Själv har jag många deadlines nu och hinner knappt äta😦 Men det ska nog gå bra, för nästa vecka är det dags för kvällskursen Från fabler till manga igen! =) BTW så lyckades jag låna en bok som egentligen är referens från ett bibliotek igår, bara för att jag pluggar på Göteborgs Universitet – visst är det fantastiskt?😉

Ha en fin torsdag alla & plugga på!

Kommentera

