Café!

Idag tänkte jag skriva om några bra caféer i Göteborg. Såna som jag tycker om🙂 Först ut är rawfoodbaren eftersom de serverar bara naturlig mat, inget gluten eller laktos inblandat så lågt ögat kan se och tungan känna😉 Deras cappuccino (jo man får faktiskt varm dryck serverad där) med mandelmjölk är utsökt!

rawfoodbaren

Därefter kommer ganska liten och belägen lite avsides men med stor potencial Wendys Coffe som ligger på Möndalsvägen 1. Ägarna är jättetrevliga, lokalen mysig och maten god. Studenter får rabatt där!🙂 Deras pannkakor måste man bara smaka…och snart kommer de erbjuda gratis WiFi till sina gäster.

Wendys Coffe

På tredje plats kommer Cappuccino som ligger på Östra Larmgatan 19 (i hjärtat av Göteborg)… Underbar café med stor uteservering och himmelsk äppelpaj🙂

Café Cappuccino

Det finns tusentals caféer i Göteborg och jag ska försöka utforska de flesta men än så länge har de tre vunnit mitt hjärta av de tjugotal jag redan besökt. Håll tillgodo och fika på!

Nu tillbaka till böckerna för det är tenta-dags på alla mina kurser😦 Ha en fin lördag natt och festa inte för hårt😉

Kommentera

